طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد
سرخط خبرها

ضرر بزرگ در انتظار تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۵۵۶
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ضرر بزرگ در انتظار تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی
پایان لیگ فوتسال بانوان بر اساس جدول دور گروهی، طرحی که بازنده اصلی آن مشهدی‌ها هستند.
مژده رنگیان - نماینده فوتسال بانوان مشهد که امسال با شعار «در مسیر افتخار» به‌دنبال کسب اولین قهرمانی مشهدی‌ها در این رشته بود، با بالاگرفتن قرنطینه و تعطیلی لیگ‌ها، ممکن است با بحران بزرگی روبه‌رو شود. در صورت منحل‌شدن تمامی لیگ‌ها و معرفی قهرمان بر اساس جدول، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بازنده بزرگ این فصل خواهد بود. مشهدی‌ها که مدت زیادی صدرنشین لیگ بودند، در هفته آخر به‌گونه‌ای بازی کردند که در پلی‌آف به تیم حفاری نخورند، اتفاقی که افتاد و آن‌ها را در دور گروهی سوم کرد، اما حالا که داستان کرونا مطرح شده و همه‌چیز تعطیل شده، ممکن است قصه فرق کند و همه‌چیز کاملا به ضرر آن‌ها تمام شود. اگر فدراسیون تصمیم بگیرد که براساس جدول هفته آخر دور گروهی تیم قهرمان را معرفی کند، آن‌وقت مشهدی‌ها که تا هفته آخر صدرنشین بودند و در بازی آخر خود باخت مصلحتی داشتند، به‌سادگی قهرمانی را ازکف‌رفته می‌بینند!

صدرنشینی در هفته‌های مداوم
تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی از همان ابتدای لیگ، خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این فصل معرفی کرد. حضور شریف در رأس تیم و دعوت از چهره‌های ملی‌پوش همچون سارا شیربیگی، نسیمه غلامی و زهرا لطف‌آبادی برای بازی در تیم مشهد این پیغام را به حریفان رساند که قرار است امسال با یک تیم مدعی جدید روبه‌رو باشند. تیم مشهد یکی از مشتری‌های مداوم رده اول تا چهارم بود و رقابت داغ با حریفانی قدرتمند همچون مس، حفاری و سایپا به جذابیت‌های لیگ اضافه کرده بود. هیئت فوتبال خراسان رضوی برخلاف نیم‌فصل اول که جایگاهش در جدول متغیر بود، در نیم‌فصل دوم به ثبات رسید و توانست صدر جدول را برای هفته‌های مداوم به نام مشهدی‌ها بزند. آن‌ها در نیم‌فصل دوم باخت‌های گذشته را جبران کردند و نشان دادند که برنامه ویژه‌ای برای کاپ قهرمانی امسال دارند.

قهرمان تا هفته پایانی گروهی
تیم فاطمه شریف در پایان هفته بیست‌وسوم لیگ، یعنی یک هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی، تیم اول جدول مسابقات بود. تیم هیئت خراسان تا آن لحظه تنها ۳ باخت و ۲ تساوی تجربه کرده بود و در مقابل ۱۷ برد برای آن‌ها به ثبت رسیده بود و با تفاضل بسیار خوب ۸۱ گل، با ۵۳ امتیاز در صدر بود و تیم مس با همین امتیاز، اما با تفاضل ۵۳ گل، در رده دوم جای گرفته بود. حفاری اهواز و سایپا نیز به‌ترتیب با ۵۲ و ۵۰ امتیاز سوم و چهارم بودند.

پلی‌آف پردردسر
باوجود بازی پلی‌آف که پیش روی تیم‌های صعودکننده بود و آسیب‌دیدگی مهره اصلی مشهدی‌ها، شریف تصمیم گرفت توان بازیکنان خود را برای پلی‌آف حفظ کند و برای جلوگیری از ریسک، با علم به اینکه ممکن است بازنده دیدار برابر حفاری در اهواز باشد، به میدان رفت و مقابل تیم باانگیزه حفاری شکست خورد و به‌این‌ترتیب به رده سوم جدول سقوط کرد، حفاری صدرنشین شد و مس در رده دوم جای گرفت. در دور رفت، مشهد میزبان مس رفسنجان بود که این دیدار با تساوی ۲ تیم به پایان رسید. در بازی برگشت با اعلام سازمان لیگ تیم مشهد راهی رفسنجان شد و ۲ روز ساکن این شهر بود، اما در دقیقه ۹۰ اعلام شد که این دیدار به‌دلیل پیشگیری از ویروس برگزار نمی‌شود، درحالی‌که در همین زمان رقابت‌های دیگری در رشته‌هایی همچون فوتبال برگزار شد!

درحال‌حاضر هر تیم یک بازی برگشت پیش‌رو دارد، تیم‌های پیروز راهی فینال می‌شوند و بازی‌ها به‌صورت رفت‌وبرگشت در این مرحله برگزار می‌شود. تیم‌های بازنده نیز برای رده‌بندی در یک بازی باید به میدان بروند؛ اما برگزاری این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام است. هیچ زمانی برای شروع مجدد لیگ‌ها اعلام نشده است و حتی به گوش می‌رسد ممکن است با نتایجی که تابه‌اینجا کسب شده و براساس جدول مرحله مقدماتی قهرمان لیگ امسال معرفی شود. موضوعی که قطعا به ضرر مشهدی‌ها خواهد بود.

شریف‌: این تصمیم بی‌عدالتی است
فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، درباره این صحبت‌ها و احتمالاتی که وجود دارد، می‌گوید: در این چند روز شنیده‌ایم برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند تمامی لیگ‌های ورزشی به پایان رسیده‌اند و هر لیگ باید قهرمان خود را معرفی کند. اگر چنین‌چیزی صحت داشته باشد، بی‌عدالتی محض است. تا هفته پایانی مرحله مقدماتی صدرنشین بودیم. ما با توجه به وجود پلی‌آف تصمیم گرفتیم در بازی پایانی فقط از ۶۰ تا ۷۰ درصد توان تیم استفاده کنیم و سارا شیربیگی تنها ۲ دقیقه در بازی به میدان برود که در همان زمان یک گل هم به ثمر رساند، اما بیش‌از‌این به او فشار نیاوردیم تا در بازی پلی‌آف بتوانیم از عملکرد او استفاده کنیم. حتی تعدادی از بچه‌ها را با خود به اهواز نبردیم. حالا اگر قرار باشد لیگ به پایان برسد و ادامه بازی‌ها لغو باشد، زیر بار نمی‌رویم.

او ادامه می‌دهد: مشخص نیست زمان ازسر‌گیری رقابت‌ها چه‌موقع خواهد بود. ماه رمضان در پیش است و خیلی بعید است که رقابت‌ها در این ماه پیگیری شود و بااین‌اوصاف باید در اواخر خرداد یا تیر منتظر رقابت‌ها باشیم. پیشنهاد ما این بوده است که تمام بازی‌های باقی‌مانده به صورت مجتمع در یک شهر بی‌طرف برگزار شود تا از سفر‌های مختلف جلوگیری شود و بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. تیم فعلا به انصراف فکر نمی‌کند، زیرا جالب نیست. باوجود این‌همه هزینه و زمانی که صرف شده است، نمی‌توان به‌راحتی بی‌خیال ادامه لیگ شد. تیم ما نیز نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و بچه‌ها تا به اینجا زحمت زیادی کشیده‌اند.

سرمربی تیم مشهد تصریح می‌کند: الان آمادگی تیم‌ها به صفر رسیده است، شبیه زمان شروع شکل‌گیری یک تیم پیش از شروع فصل و به‌همین‌خاطر نمی‌دانیم چقدر زمان داریم تا به آمادگی نسبی برسیم. ازسوی‌دیگر مردادماه، شروع فصل جدید خواهد بود. بازیکنان درحال‌حاضر براساس برنامه تمرینی که مربی بدن‌ساز تیم تهیه کرده، انفرادی تمرین می‌کنند تازمانی‌که اجازه تمرین سالنی به بازیکنان داده شود.

شریف خاطرنشان می‌کند: شاید اگر پلی‌آف نبود، قهرمانی لیگ را به دست آورده بودیم یا دست‌کم در صورت گرفتن هر جایگاهی لیگ به پایان رسیده بود و همه‌چیز تمام شده بود. تیم ما امسال خوب عمل کرد. حریفان قدرتمندی داشتیم، اما برابر آن‌ها نیز عملکرد مناسبی داشتیم و ممکن بود به قهرمانی برسیم. از چهارتیمی که در پلی‌آف حضور دارند، تیم‌های سایپا و مس رفسنجان با پلی‌آف مخالف بودند. سایپا در روز قرعه‌کشی حضور نداشت و بعدا اضافه شد، اما در جلسه قرعه‌کشی من نیز نظرم این بود که با تعداد تیم‌های کمتر، پلی‌آف برگزار شود. مثلا ۱۰ تیم باکیفیت حضور داشته باشند که ۱۵ بازی مقدماتی انجام دهند و بعد ۴ بازی در پلی‌آف داشته باشند. درحالی‌که با ۱۴ تیم، هر تیم باید ۲۶ بازی رفت‌وبرگشت داشته باشد و با فرسایش زیاد و آسیب‌های متوالی راهی پلی‌آف شود. برای فصل آینده نیز امیدوارم این موضوع لحاظ شود، در غیر این صورت این میزان هزینه و زمان برای حامیان مالی تیم‌های بانوان و تغذیه و تمریناتی که بازیکنان دارند، منطقی نیست.

او درباره بهبود شیربیگی در این تعطیلات اظهار می‌کند: متأسفانه با توجه به بحث قرنطینه و تعطیلی تمامی مراکز، سارا شیربیگی نتوانست دوره‌های ورزش‌درمانی و فیزیوتراپی خود را پشت‌سر بگذارد و تنها در این مدت استراحت کرده است و بر روی پای خود فشار نیاورده، اما هنوز آسیب او درمان نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->